maandag 31 oktober 2016

Fietstocht – Kaliurang (richting Merapi Vulkaan)





Wat ben ik blij dat ik mijn fiets hier heb. Ik heb er al heel veel plezier van gehad. Vaak ga ik ’s middags een stuk fietsen. Buitenlucht, beweging, ontspanning, de buurt verkennen, gewend raken aan de omgeving & het verkeer, in contact komen met de cultuur & taal enz. enz…


In het weekend maak ik vaak wat langere fietstochten & probeer ik regelmatig bezienswaardigheden te ontdekken.


De Merapi Vulkaan is af en toe zichtbaar vanuit Yogyakarta. Vaak is hij omgeven met wolken en dus niet of maar af en toe of gedeeltelijk zichtbaar.


Op een gegeven moment besloot ik die richting uit te gaan fietsen. Maar ik voelde al snel dat de weg constant omhoogging. De tijd ging ook door en omdat ik voor het donker terug wilde zijn, besloot ik terug te gaan en het een andere keer opnieuw te proberen.


Die gelegenheid had ik al snel, omdat ik een keer een vrije dag had. Voor het grootste gedeelte kon ik Jalan (weg) Kaliurang volgen. Het was een stevige fietstocht en het werd steeds steiler, maar het was erg genieten.


Ik had prachtige uitzichten en kwam langs verschillende ondernemingen waar je met een Jeep naar de Merapi kon gaan. 




Ik ben tot het dorp Kaliurang gefietst en besloot dat het toen weer tijd was om terug te gaan. Deze keer had ik een extra shirt meegenomen en heb die voor ik aan de terugweg begon ook maar eerst aangetrokken. Mijn andere shirt was doorweekt ;-)
 



Over de heenweg (tegen de 30 km) deed ik ongeveer 2,5 uur, over de terugweg ongeveer een uur. De terugweg duurde uiteindelijk iets langer, omdat ik in Yogyakarta een andere weg uitprobeerde en een beetje verdwaalde. Voor de eerste keer heb ik toen de navigatie even gebruikt die ik op mijn telefoon heb, en hij werkte gelukkig perfect.




Dat was weer een heerlijke fietstocht, met prachtige vergezichten in een mooie omgeving!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.